פיזיותרפיה רצפת אגן

אם אתם חווים כאבי רצפת אגן, בריחת שתן, או בעיות אחרות של רצפת האגן, פנו אלינו ובדקו האם פיזיותרפיה של רצפת האגן מתאימה לכם.

פיזיותרפיה רצפת האגן

פיזיותרפיה ושיקום של רצפת האגן

פיזיותרפיה של רצפת האגן היא תחום מיוחד בפיזיותרפיה המתמקד בשרירים וברקמות של רצפת האגן. 

פיזיותרפיה של רצפת האגן היא תחום מיוחד בפיזיותרפיה המתמקד בשרירים וברקמות של רצפת האגן. רצפת האגן היא קבוצת שרירים התומכים בשלפוחית ​​השתן, במעי וברחם אצל נשים ובשלפוחית ​​השתן, במעי ובבלוטת הערמונית אצל גברים.

הטיפול הפיזיותרפי לרצפת האגן, במסגרת מכון הפיזיותרפיה שלנו, מיועד על פי רוב לנשים אבל גם לגברים במקרים מסוימים. אורח החיים שלנו כולל כל כך הרבה היום, וכמות המטלות אותן אנו נדרשות לעשות, פעמים רבות אף במקביל אחת לשניה, הולכת וגדלה. בואו עצור רגע ונקשיב לעצמנו ולמה שמפריע לנו ולעתים אף מגביל בפעולות היום יום. רצפת האגן משרתת אותנו לאורך כל מעגל חיינו, והיא זאת אליה עלינו להסב את תשומת ליבנו

ליקויים ברצפת האגן יכולים לנבוע מסיבות רבות ומגוונות, והצורות בהן הליקויים באים לידי ביטוי הן רבות. קושי בשליטה, כאבים, אי נוחות אגנית, כל אלו ועוד, עלולים להופיע בכל גיל, ויש להם השלכות רפואיות, תפקודיות, רגשיות וחברתיות. הליקויים בשרירי רצפת האגן נפוצים, וכ-60% מהנשים סובלות מהם בשלב כזה או אחר במהלך חייהן.

בנוסף פיזיותרפיסטים של רצפת האגן יכולים לעזור לאנשים עם מגוון מצבים, ביניהם:

  • כאבי רצפת אגן: כאבי רצפת אגן הם בעיה נפוצה שיכולה להשפיע הן על גברים והן על נשים. הם יכולים להיגרם ממגוון גורמים, ביניהם לידה, ניתוח, מתח שרירים ופגיעה עצבית. פיזיותרפיה של רצפת האגן יכולה לעזור להפחית כאבים ולשפר את התפקוד.
  • בריחת שתן: בריחת שתן וצואה הן בעיות נפוצות שיכולות להשפיע משמעותית על איכות החיים. פיזיותרפיה של רצפת האגן יכולה לחזק את שרירי רצפת האגן ולשפר את השליטה על הסוגרים.
  • שלפוחית ​​יתר פעילה: שלפוחית ​​יתר פעילה היא מצב הגורם לאנשים לחוש צורך תכוף ודחוף להשתין. פיזיותרפיה של רצפת האגן יכולה להפחית את תדירות ודחיפות השתן.
  • עצירות: עצירות היא בעיה נפוצה שיכולה להיגרם ממגוון גורמים, ביניהם שרירי רצפת אגן חלשים. פיזיותרפיה של רצפת האגן יכולה לחזק את שרירי רצפת האגן ולשפר את תפקוד המעי.
  • תפקוד מיני לקוי: פיזיותרפיה של רצפת האגן יכולה לעזור לשפר את התפקוד המיני אצל גברים ונשים. היא יכולה לעזור לטפל בבעיות כמו זיקפה, כאבים בעת קיום יחסי מין וקשיים באורגזמה.

בפגישה הראשונה עם פיזיותרפיסט של רצפת האגן, לרוב מתקיים דיון על ההיסטוריה הרפואית והתסמינים של המטופל(ת). הפיזיותרפיסט(ית) גם יבצע(ת) בדיקה גופנית כדי להעריך את כוחם ותפקודם של שרירי רצפת האגן. בהתבסס על הממצאים מהבדיקה, הפיזיותרפיסט(ית) יפתח(תפתח) תוכנית טיפול אישית.
הטיפול, בשילוב הדרכה, נועד לשפר את החוזק והתפקוד של רצפת האגן והסוגרים ולהקל על התסמינים. מטרתו להפחית את הסימפטומים ואף להועיל כטיפול מניעתי בטווח הארוך.

הבדיקה הפיזיותרפיסטית של רצפת אגן כוללת הסבר מפורט על התפקידים השונים של רצפת האגן וראיון מקיף שנערך על מנת לאתר את הקשיים הספציפיים מהם סובלת כל מטופלת, לעתים אף כאלו שלא חשבה שקשורים לרצפת האגן. בתום ההסבר והריאיון ניתנת הדרכה ראשונית והמלצות בסיסיות. המפגש השני כולל הסתכלות על היציבה, בדיקת אורך ותפקוד השרירים מסביב לאגן, הערכת דופן הבטן ותבנית הנשימה. בנוסף, על מנת להעריך את תפקוד שרירי רצפת האגן והרקמות הרכות מתבצעת בדיקה פנימית ונערכת התאמת תכנית טיפול בהתאם למצב.

  • הדרכה: פיזיותרפיסטים של רצפת האגן ילמדו את המטופלים על האנטומיה של רצפת האגן ועל אופן פעולתה. הם ילמדו גם את המטופלים תרגילים וטכניקות שיכולים לעזור לשפר את תפקוד רצפת האגן.
  • טיפול ידני: פיזיותרפיסטים של רצפת האגן עשויים להשתמש בטכניקות טיפול ידני כדי לשחרר מתח שרירים, לשפר את זרימת הדם ולהפחית כאבים.
  • ביופידבק: ביופידבק היא טכניקה המשתמשת בחיישנים כדי לעזור למטופלים ללמוד לשלוט בשרירי רצפת האגן.
  • גירוי חשמלי: גירוי חשמלי יכול לשמש לחיזוק שרירי רצפת האגן.

כמה זמן נמשכת פיזיותרפיה של רצפת האגן?

משך הזמן של פיזיותרפיה של רצפת האגן תלוי במצב ובמטרות של המטופל. ייתכן שחלק מהמטופלים יזדקקו רק לכמה מפגשים, בעוד שאחרים יזדקקו לכמה חודשים של טיפול.

התמחויות המכון

פיזיותרפיה פרטית

אתם מוזמנים לקבוע שיחת היכרות ללא התחייבות 

טיפול ושיקום נוירולוגי

שיקום במקרים של פגיעה עצבית או מוחית

טיפול ושיקום אורטופדי

שיקום אחרי ניתוח או פציעה הקלה בכאבים

טיפול ושיקום נשימתי

מחלות ריאה כרוניות ושיקום אחרי ניתוחי חזה ובטן

פיזיותרפיה פה ולסת

שיפור התנועה והתפקוד והקלה בכאבים במקרים של פגיעה בפה ולסת

פיזיותרפיה לספורטאים

שיקום וחזרה לתנועה אחרי פציעות ספורט או כטיפול מונע לספורטאים

פיזיותרפיה לילדים

יש לנו צוות מומחה לשיקום וטיפול פיזיותרפי בילדים ונוער

פיזיותרפיה סטיבולרית

לחזיר את הבטחון בגוף שלנו לאחר פציעה ניתוח או מחלה

פיזיותרפיה רצפת אגן

טיפול בתופעות של בריחת שתן וחיזוק שרירי רצפת האגן אחרי לידות

קבלו

10%

על טיפול ראשון

שיחת איפיון ללא התחייבות עם פיזיותרפיסט מוסמך

סובלים מכאב או בעיה אורתופדית? רוצים למנוע פציעות? זקוקים לשיקום? אנחנו לשרותכם! תאמו שיחת איפיון בוואטסאפ עם פיזיותרפיסט מוסמך.

הבלוג שלנו

מאמרים וטיפים לשמירה על הבריאות

קראו בבלוג שלנו על דרכי מניעה לשמירה על בריאותכם וטיפים שיכולים לעזור במקרה שאתם סובלים ממחלה או פציעה

בריחת שתן

הסיבות לתופעה ודרכים לטיפול ומניעה

גב תפוס

למה נתפס הגב ומתי ללכת לקבל טיפול?

קרע במיניסקוס

הגורמים לפגיעה טיפול ודרכי מניעה

כאבים בכתף

הסיבות לתופעה ודרכים לטיפול ומניעה

אנחנו לשירותכם

שיחת איפיון ללא התחייבות עם פיזיותרפיסט מוסמך